joi, 6 septembrie 2012

Chestionar istorie locala - intrebarea 6


 Stiati ca in programa scolara exista capitole de studiu pentru istorie locala? Vi se pare utila folosirea portalului pentru diversificarea materialelor didactice?


Acesta intrebare care are si tenta de informare a primit in majoritate raspunsuri apreciative de genul: 
Nu nu stiam , dar folosirea portalului e foarte utila.

Au aparut un numar mare de sugestii si ideii pe care va lasam sa le parcurgeti pentru a putea hotara la care dintre ele va raliati sau daca aveti alte sugestii mai interesante sau alte teme de colaborare pe care sa ni le propuneti.


”Cred ca  ar prinde bine ca elevii sa stie mai multa istorie locala decat se stie acuma.”

"Sigur ca e foarte util un asemenea portal, si asa copiii sunt toata ziua pe net!
In ce priveste sugestiile, nu stiu ce sa spun, chiar eu am aflat lucruri deosebit de frumoase si interesante despre istoria orasului si a Bihorului, chiar de pe net. E drept ca de pe facebook, unde am friends preocupati de asta! :)"

”Depinde de cum e structurat materialul.”- Incercam sa lucram in asa fel incat invatatorii si profesorii sa poata folosi materialele.

”Da, mi se pare foarte util studierea in scoala a istoriei zonei in care locuim, cu toate ca majoritatea (cel putin cei din clasa in care invat eu, ....) nu sunt interesati si, probabil, ar vrea sa fie optional (ca ei sa nu aleaga sa afle noi informatii). Am participat de curand la un concurs de istorie, "sesiunea de referate si comunicari stiintifice, disciplina istorie", am trecut la etapa nationala, etapa la care, spre surprinderea mea, majoritatea de acolo au ales ca subiect pentru referatul lor tocmai despre istoria unui monument, personalitati din zona in care acestia locuiesc. Mi-ar surade ideea sa am si eu posibilitatea de a ma informa, de a studia mai in amanunt despre persoanele care si-au lasat amprenta in zona in care eu locuiesc in prezent, cat si despre orasul, localitatea, satul in sine. Foarte buna ideea! Iar referitor la punctul 5 din chestionar, chiar ma fascineaza munca de voluntar.”



”Este un lucru util pentru intreaga comunitate si in acest fel vom sti care ne sunt radacinile.”

”Nu stiam ca in programa scolara exista capitole de studiu pentru istoria locala,dar m-ar interesa mai multe informati ,daca m-ar lasa numai la biblioteca”- Se pare ca aici ne semnalati o alta problema.Insistati , daca exista biblioteca ea trebuie sa fie deschisa pentru dumneavoastra

"Nu stiam , mi se pare utila folosirea portalului pentru diversificarea materialelor didactice  .
Momentan nu pot oferi sugestii ."


”Este utila si binevenita orice initiativa culturala menita sa asigure accesul comunitatii la informatii despre istoria locala. Mult succes!”

”Nu stiam despre studiul istoriei locale, nu mai sunt la curent cu programa scolara. Mi se pare utila folosirea portalului pentru diversificarea materialelor didactice.”


"Personal am studiat Istorie Locala ca materie optionala. Gandind economic, studiul istoriei locale in randul scolarilor poate aduce modificari majore viitoare in ceea ce priveste turismul local.”


”Nu știam că programa școlară conține capitole speciale dedicate studiului istoriei locale și oricum, dacă sunt, acestea nu sunt aprofundate sau sunt trecute cu vederea.”- Sunt trecute cu vederea pentru ca nu exista suficient material didactic.Mai ales in mediul rural unde profesorii suplinitori se schimba foarte des, este un subiect foarte dificil de acoperit

”Nu stiam ca exista in programa scolara,dar folosirea portalului va fi cu siguranta foarte utila.Sa faceti publicitate site-ului.” - 


"Cu siguranta. Consider, insa, ca ar trebui imbunatatit cu informatii si. de asemenea, sa va faceti o mai buna publicitate, pentru ca lumea sa stie de existenta dvs!”- Lucram la asta


”Da, stiam. Da, evident, orice informatie in plus pentru elevi, inseamna cunostinte mai multe si mai diverse.”

”Am aflat și suntem convinși că introducerea elementelelor de istorie locală va spori eficacitatea lecțiilor.In interiorul site-ului ar putea fi implementat si Google Places”- Am retinut sugestia


”Mi se pare foarte utilă folosirea unui portal cu informații despre istoria locală, fiind mai rapid și comod.”



”Da, la anumite lectii facem portofolii legate de istoria locala. Da, folosirea portalului este utila.”-

 Acest portal de istorie locală este binevenit, atât pentru elevi şi profesori, cât şi pentru locuitorii oraşului/judeţului şi ai ţării noastre sau chiar ai altor meleaguri; cunoaşterea istoriei evidenţiază preocuparea pentru rădăcini şi pentru lucrurile şi activităţile lăsate mărturie de antecesorii noştri.

"Folosirea  portalului   mi  se pare extrem de  utila  pentru  diversificarea   materialelor  didactice.
Ca  sugestie  propun  o   cafenea literara  saptamanala  sau  lunara   cu  invitati  de   marca.- O idee excelenta ! S-a retinut!
Un  alt  punct  despre  care  doresc  sa   atrag  atentia,  este  popularizarea proiectului,Buridava   Circuit-Turistic Cultural.   "


”Este mai mult decat utila folosirea mijloacelor moderne de predare a istoriei, inclusiv a istoriei locale, asa ca salut initiativa dvs. de a creea acest portal.”


”Nu stiam ca exista in programa scolara capitole de studiu pentru istorie locala, dar ar fi foarte utile atat pe internet, cat si in carti.” -Exista foarte multe lucrari - carti- care contin informatii cu privire la istoria locala. Problema este ca nu poti merge la clasa a patra cu 3 volume de cate 500 de pagini si sa le spui - uite aici e intreaga istorie a regiunii voastre. Ai pierdut pe viata interesul copilului pe acesta tema.
Ce dorim noi sa facem este  - sa punem in evidenta calupuri mici accesibile pe temele pe care invatatorii doresc sa lucreze la clasa, folosind acel bine cunoscut apetit al copiilor nostri pentru internet , pe care sa il deturnam spre un scop educativ. 

Asta speram sa realizam cu acest portal si aici ne puteti ajuta foarte mult cu sugestiile dumneavoastra.Le asteptam in continuare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu